Toimitusehdot

 

1. Yleiset ehdot

Hitsooja -verkkokauppa (jäljempänä "Verkkokauppa") on EveryWeld Oy:n ylläpitämä, kuluttajille ja yrityksille suunnattu verkkokauppa, jossa tuotteiden myyjänä on EveryWeld Oy.
Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan EveryWeld Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. 

Verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia ehtoja, jotka tällä sivulla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Verkkokauppa ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta olosuhteiden muutosta tai seikkaa, joka on verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota verkkokauppa ei kohtuudella voi voittaa. Asiakaspalvelu on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. Asiakas

Verkkokaupassa näkyvät kuljetushinnat sekä ilmainen palautusoikeus koskevat vain Manner-Suomea.
Erikois- ja ammattikäyttötuotteiden turvallinen käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista ja -koulutusta. EveryWeld Oy ei kanna vastuuta tuotteiden väärinkäytöstä tai puutteellisen koulutuksen aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista. 

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen kuluttajansuojalainsäädäntöä. Verkkokaupan sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä kuluttajalainsäädännössä on määrätty.

Toimitusaika-arviot on laadittu valmistajien ja kuljetusyritysten antamien tietojen perusteella. Verkkokauppa tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.

3. Tuotteet, hinnasto ja maksutavat

Verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron, joka määräytyy mahdollisen tuoteryhmän mukaan. Hinnat eivät kuitenkaan sisällä kuljetusta tai mahdollista maksutapakulua. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.
Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan tilaushetken hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.

Mahdolliset alennuskoodit on rajattu yhteen per asiakas ellei erikseen ole muuta mainittu. Alennuskoodeja ei voi käyttää aletuotteisiin eikä yhdistää muihin alennuskoodeihin ellei erikseen ole muuta mainittu.

Maksuliikenne:

Shopify Payments:
Maksupalveluntarjoajana toimii Shopify Payments. Katso lisätietoja Shopify Payments maksutavasta osoitteessa www.shopify.com

 

PayPal:
Maksupalveluntarjoajana toimii Paypal Inc. Katso lisätietoja PayPal maksutavasta osoitteessa www.paypal.com

MobilePay:
Maksupalveluntarjoajana toimii Danske Bank A/S, Suomen sivuliike (Y: 1078693-2). Katso lisätietoja MobilePay maksutavasta osoitteessa www.mobilepay.fi

Klarna:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna Oy (Y: 2247127-6). Katso Klarna-laskun ja Klarna-osamaksun tarkat ehdot osoitteesta www.klarna.fi  

4. Toimitustavat
Tilauksen kuljetuksen hoitaa asiakkaan valinnan mukaan joko Posti Oy (Y: 0109357-9) tai Matkahuolto Oy (Y: 0111393-9). Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-3 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.
Verkkokauppa ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy verkkokaupasta riippumattomista syistä. Asiakas voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen/tuotteen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 14 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen verkkokaupan ehtojen mukaisesti.
Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.
Asiakas on vastuussa ilmoittamiensa yhteystietojen oikeellisuudesta toimituksen ja laskutuksen kannalta. Noutamattomasta paketista veloitamme 15€ käsittelykuluna. Maksu kattaa osan edestakaisista todellisista postikuluista sekä käsittelyn ja pakkaamisen kustannuksista.
Jos valitussa pakettiautomaatissa on ruuhkaa, kuljetusyhtiö saattaa ohjata paketin vaihtoehtoiseen noutopisteeseen - tähän emme voi valitettavasti lähettäjänä vaikuttaa.

Rajoitukset Postin SmartPost palvelussa:

SmartPost lähetyksen maksimikoko on 60 x 36 x 60 cm. Normaalisti lähes kaikki tilaukset saadaan pakattua maksimikoon alle. Mikäli pakettiautomaattiin lähetetty paketti on kuitenkin tilauksen koosta johtuen liian suuri, lähetys toimitetaan automaattia lähimpään Postiin. Asiakas voi halutessaan ottaa tilauksen yhteydessä yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun mikäli haluaa varmistaa lähetyksen koon ennen toimitusta.

 

5. Palautusoikeus
Verkkokauppa tarjoaa asiakkailleen 30 päivän palautusoikeuden (tilauksen vastaanottamisesta laskien). Ilmainen palautusoikeus koskee vain Manner-Suomen tilauksia ja edun voi käyttää vain kerran jokaista tilausta kohti. Tuotteet voi palauttaa kätevästi Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksella. Verkkokauppa vastaa palautuskustannuksista, kunhan palautus on tehty ohjeiden mukaisesti.
Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. (Pois lukien kirjeet). Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.
Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakas vastaa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta. Jos tuotetta on käytetty, tai muutoin asiakkaan toimesta tuote tai tuotteen pakkaus on muuttunut jälleenmyyntikelvottomaksi, asiakas vastaa tuotteesta koko sen arvolla. Tuote on palautettava alkuperäisessä tuotepakkauksessaan kaikkine osineen.
Kaikista palautuksista on sovittava etukäteen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Alkuperäiset toimituskulut hyvitetään takaisin edullisimman toimitusvaihtoehtomme mukaan, eli hyvitämme edullisimman toimitusvaihtoehtomme ja valitun toimitustavan erotus. Jos tilaaja palauttaa osan tilauksesta, toimituskuluja ei hyvitetä.
Mikäli tilauksen mukana on toimitettu kaupanpäällinen, kampanjatuote tai muu etu kaupanpäällisenä, on tämä myös palautettava tuotteiden yhteydessä. Jos osa tilauksesta palautetaan, sovellamme kyseisen kampanjan ehdot
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme palautuksen postikulut.

Rajoitukset palautusoikeudessa:

Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.
Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.
Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ja tuotepakkausten ympärille tulee laittaa pehmustetta.
Verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.
Verkkokauppa pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään käsittely- ja postituskulut.

 

6. Takuu ja virhevastuu
Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan heti ilmoittaa virheestä sähköpostiosoitteeseen:

ville.arasmo@everyweld.fi

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana mahdollisesti toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.
Verkkokauppa pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää. Huoltoaika-arvio Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 7-14 arkipäivää. 

7. Reklamaatio

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko kirjeenä tai sähköpostilla osoitteeseen

ville.arasmo@everyweld.fi

Kuljetusyhtiön edustajan pitää voida todeta vahinko mikäli lähetys on vahingoittunut kuljetuksessa.
Vastaanottajan on kieltäydyttävä vastaanottamasta vahingoittunutta lähetystä tai vahingosta on otettava kuvatodiste välittömästi.

Ota yhteyttä